Prototypen

Senior UX designer og kreativ front-end utvikler med høy forretningsforståelse. Spesialist på designsystemer og komplekse prototyper bygget med kode.

kontakt@prototypen.no
+47 9555 9666


NO EN
Jakten på øyemaska – Senior UX designer i Oslo – Axel Ferdinand Giæver / Prototypen
Mastodonten Mammut

Jakten på øyemaska

Dette er det første innlegget i en serie om GODE kundeopplevelser.


Dette innlegget ble opprinnelig publisert på LinkedIn.

Jeg vil gjerne dele en kundeopplevelse. Det er sjelden jeg deler innlegg, men dette MÅ jeg bare dele. Og ettersom LinkedIn er det mest "sosiale" mediet jeg har, tenker jeg dette er stedet.

Historien begynner med at jeg kjøper meg en sovepose laget av Mammut, mastodonten som selger turklær og turutstyr.

Sammen med soveposen fulgte det med et par øreplugger og en øyemaske, noe som er veldig praktisk når du sover i et telt som knapt skjermer deg for verken støy eller lys. Proppene funker helt OK, men øyemaska? Øyemaska er BY FAR den BESTE øyemaska jeg noen sinne har brukt. Og tro meg, jeg har prøvd fjonge øyemasker og silke og alt mulig...

Etter en del turer i det fri, tenker jeg at denne øyemaska – den har jeg lyst til å bruke hjemme også. Men så kvier jeg meg veldig for å ta den ut av lomma på soveposen, den hører liksom hjemme der. På tur. Ute i det fri.

Jeg begynner å saumfare nettet for å finne akkurat DEN maska. Men jeg oppdager fort at maska ikke selges separat. Noe sted.

Så, i dag bestemte jeg meg for å ta kontakt med Mammut for å spørre etter maska. Det må jo være mulig å kjøpe den direkte? Verdt et forsøk, i hvert fall.

Klokka er 09:50 og jeg fyller ut et kontaktskjema på mammut dott com.

Kl. 09:55 får jeg svar.

Ah, det er bare et av de automatiske svarene om at de har fått beskjeden min.

Men kl. 10:12 skjer det noe interessant. Da får jeg svar på høflig amerikansk, med oppfordring om å sende inn kjøpsbevis og et bilde av soveposen. Jeg tenker OK – hvis det er det som skal til, så. Jeg fyrer av gårde en e-post kl. 10:21 med det de ber om.

Kl. 10:23 får jeg et høflig takk, fremdeles på amerikansk, med beskjed om at forespørselen min er sendt videre til en annen avdeling. De advarer om maaange forespørsler for tiden, og sier at det kan ta inntil en uke før jeg får svar. Takk for tålmodigheten, og alt det der.

Kl. 11:52 får jeg en ny mail. Denne gangen fra Gina i Mammut, og denne gangen på norsk. Jeg ser av mailtråden at det har gått noen mailer frem og tilbake, hvor noen på høflig amerikansk spør om reparasjonsavdelingen kan sende kunden – som er meg – to sovemasker. I e-posten fra Gina står det:

"Hei. To stk sovemasker sendes deg med posten herfra på torsdag. Uten omkostning."

WHAT??? Gratis?!!

Ja. Gratis. I posten. Til meg.

Og ikke én, men TO øyemasker. Og dét knappe TO timer etter jeg sender en forespørsel til Mammut internasjonalt...

Sånne små hipster-startup'er kan finne på å gjøre lignende ting, det har jeg opplevd før. Men en mastodont som Mammut? Ikke vanlig.

Kanskje det er forventningene mine det er noe galt med?

Anyway, skulle ønske de andre store selskapene var like kule som dere, Mammut!

Mandag 11. desember kom det, som lovet, to stk øyemasker i posten :) – Senior UX designer i Oslo – Axel Ferdinand Giæver / Prototypen
Mandag 11. desember kom det, som lovet, to stk øyemasker i posten :)
Axel Ferdinand Giæver – Senior UX designer i Oslo – Axel Ferdinand Giæver / Prototypen
Axel Ferdinand Giæver
Senior UX designer i Oslo

kontakt@prototypen.no
+47 9555 9666
LinkedIn